fbpx
أهم الأخباراخترنا لكتوك شو

عمرو أديب : لية تدى عقلك لحرامي أدي صور مراته الخاصه للارهابيين علشان يبتزوها

محمد ناصر

شير الإعلامي عمرو أديب ، تدوينات عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعى، صباح اليوم الأحد، أكد فيها أنه يتلقى سب وشتائم من الإخوان والجماعات الإسلامية.
وقال عمرو أديب ، في تدوينة له عبر حسابه الرسمي على موقع التدوينات القصيرة “تويتر”: “أما تقرر تدي عقلك لحرامى أدي صور مراته الخاصه لحلفاؤه الارهابيين علشان يبتزوها بيها في قنوات الإخوان يبقى أكيد جرى في عقلك حاجة”.
وتابع: “من حقك تسال عن حقك ومن حقك تفهم بس الحرامى مش الموضوع الحرامى ارتكب من الفيديو الأولانى وبقى اداه يضربوا بيها البلد والجيش عقلك في رأسك تعرف خلاصك”.
وتساءل الإعلامي عن سبب التعليقات عبر حسابه على موقع “تويتر” صادرة من الإخوان والجماعات الإرهابية، حيث قال: “هو ليه كل اللي بيرد عليا إخوان وجماعات، شتيمه بالأب والأم بس تويتاتهم كلها قرآن وحديث”.
وتابع:”مليت من الطريقه دي هو مفيش تجديد مفيش كلام جديد شتيمه جدبدة، حتى محمد على والمقاطيع اللي بيغنوا حواليه بقوا مملين”.
تدوينة الإعلامى
وفي سياق آخر، علق الإعلامي على ما نشره الفنان محمد علي من فيديوهات مسيئة للدولة، وقال”أنت أمك بعتها وفلوس أخوك نهبتها.. وأنا بقولك كلها 10 ايام والفيديوهات هتخلص.. وكلامك كله مرسل.. وممل”.

 

وأضاف خلال برنامج “الحكاية”، المذاع على قناة “ام بي سي مصر”، “هتفضل طول حياتك تبص وراك، وكل ما يشوفك مصري يتوف في وشك”، مؤكدًا أن هناك العديد من المواطنين صدقوا ما يقوله محمد علي ، قائلا:” أنت وائل غنيم عايزين إيه من البلد”.

زر الذهاب إلى الأعلى