fbpx
الرياضة

مرتضى منصور : تنازلت عن ١٨ مليون جنيه للزمالك.. ووزير الرياضة منح الأهلي 180 مليون

أكد مرتضى منصور رئيس مجلس إدارة نادي الزمالك، أنه تنازل عن الكثير من الأموال التي حصل عليها بصورة شخصية لنادي الزمالك، وهاجم المهندس خالد عبد العزيز، وزير الرياضة، بعد تدخله في الأمور المالية للزمالك.
ويعقد مرتضى منصور، مؤتمرًا في نادي الزمالك، ظهر اليوم الاثنين، بمقر النادي في ميت عقبة بحضور غالبية أعضاء المجلس وسائل الإعلام وعدد كبير من مدربي النادي وأعضاء الجمعية العمومية.

وقال مرتضى منصور : “ترك ال شيخ أهداني مليون جنيه لشخصي تبرعت بهم للنادي لإتمام صفقة النقاز، من يتبرع  بـ١٨مليون  للنادي كيف يتم تحويله للنيابة وكيف يحقق معهم في الكسب غير المشروع”.

وأضاف: “ممدوح عباس حاجز على فلوسنا في اتحاد الكرة الاتحاد الأفريقي واتحاد الإذاعة والتليفزيون وفي جميع البنوك وجميع المؤسسات والهيئات اللي بنتعامل معاها طيب هو في نادي يكمل مسيرة بالشكل ده طيب اصرف على النادي منين أجيب لاعبين منين لكل الألعاب”.

وكشف رئيس الزمالك عن مفاجأة من العيار الثقيل، قائلًا : “الوزير دفع للنادي الأهلي ١٨٠ مليون جنيه عشان يعمل مبنى زي اللي انا عملته وجاي يقول لي انا اديت للزمالك ٥ مليون لأ هبعتهوملك ياللي بتقول انك زملكاوي ولا هي المصايب كلها مش بتيجي غير من زملكاوية.. عموما انا كنت واخد ٥ مليون سلفة من الوزارة بس انت بتدفع للأهلي ملايين”.

وأضاف: “ممدوح عباس ومجلسه المزورين خطفوا النادي، الفلوس دي كلها هتروح لو دخلت خزينة النادي مش مكفيه انه خرب النادي وكمان الدولة بتتفرج عليه وانا مش هحط الفلوس في الحساب”.

بواسطة
محمد المكاوي
زر الذهاب إلى الأعلى